Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Tuesday, March 1, 2011

DileMMa Optometri 1......

Bakal Gradual Professional Optometri UKM      

     Kenapa ni Anis Suzanna??? serius saya katakan saya kecewa dengan sikap orang kita. apabila dipelawa untuk pemeriksaan mata, alasan mereka, mereka tiada masalah penglihatan. Apakah yang dianggap dengan tiada masalah itu?? 


      Tahukah anda, kebanyakan masalah mata yang pesakit datang dengan simptom ni, kebanyakannya sudah terlambat. Rosak mata, tiada ganti. Ingat tu!!!! Masalah mata adalah tidak sesuai kosa kata ni. Kesihatan mata adalah terbaik. Ya, memang mata anda sihat. tetapi sekali sekali ataupun setahun sekali buat rutin eye check-up apa salahnya. jika setiap hari anda seolah-olah banyak menggunakan mata anda, apa salahnya jika setiap setahun sekali anda luangkan masa untuk membuat pemeriksaan mata. sekurang-kurangnya anda menunjukkan keprihatinan anda unutk menjaga kesihatan mata anda. 


        Memang benar ada mengatakan, no money no talk. tapi untuk penjagaan kesihatan anda tiada kompromi. Jika handphone sikit punyer canggih anda dapat beli, xkan cek mata sekali setahun pon berkira. Tapi apa yang saya ingin tegaskan di sini, ada yang dah sakit pun xnak check mata jugak. So amatlah rugi bagi golongan seperti kami ini as an Optometrist blaja susah2 tapi xde org nak dtg cek mata. dan sekarang ni, PERCUMA semua pemeriksaan mata, tapi masih ada yang memberi alasan. No komen. Namun begitu, tidak dapat dinafikan, semua bergantung kepada diri sendiri. Tepuk dada tanya dada tanyalah iman. Tepuk mata tanyakan mata......selepas digunakan 20+++tahun, anda OK????....=)) 


                                                             Optometri Baik Hati (^___^)V

2 comments:

  1. Aritu dh wat dah check-up mata ngn Anis..hurmmmm Hohoho..kna buat check-up agi niehhh..:) Bukan cuci mata yer..heheh..:P

    ReplyDelete
  2. Cuci mata??? Bahaya2....tp memg kne wat check-up sbb pas mata digunakan lama untuk cuci mata, apa kata kita check mata plak...=))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...