Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Monday, May 30, 2011

KeLoPaK MaTa BeRFunGSi BaK WiPeR KeReTa???

Pada suatu hari, kelopak mata bersembang dengan wiper kereta. Berikut adalah perbualan mereka.




Wiper: Apakah fungsi awak ni kelopak mata???
Kelopak mata: Owh...aku ni berfungsi untuk meratakan air mata di seluruh depan mata.
wiper: samlah kita. Saya pun berfungsi untuk meratakan air di depan cermin kereta tuan aku ketika hujan dan berkabus.
Kelopak mata: yelah, kita sama. Tapi saya selalu penat, bukan macam awak yang selalu bersemangat untuk berfungsi.
Wiper: siapa yang kata??? berat mata memandang, berta lagi bahu wiper memikul. Saya terpaksa membuat kerja membersihkan cermin ketika bersalji juga. ianya amat berat dan membebankan saya.
Kelopak mata: Owh kesiannya. Jadi, kalau situasi begitu, apa yang akan berlaku pada awak???
Wiper: Saya akan merajuk dengan tuan saya. Saya akan penat berfungsi dan akhirnya rosak. Tuan saya kan baikilah jika ini terjadi. Kenapa awak bertanya begitu???
Kelopak mata: Bila terkenangkan balik situasi awak, saya terkenangkan nasib saya juga. Apalah nasib........
Wiper: Kenapa ni kelopak mata??
Kelopak mata: saya tidak ubah seperti awak. Apabila tuan saya mekap denagn eyeshadow yang tebal, ianya akan membebankan saya. Tidak ubah seperti nasib awak ketika salji.
wiper: tapi tuan awak mahu kelihatan anggun...dia perlukan mekap.
Kelopak mata: Saya tidak kesah jika ianya cuma dipakai seketika. Namun, jika lama, saya juga penat seperti awak. Malah saya tidak mampu lagi dengan dugaan dan bebanan ini.
Wiper: Bertabahlah.
kelopak mata: Jika awak rosak, awak boleh dibaiki. tapi jika saya rosak, siapa mahu ganti????

Perbualan terhenti di situ. Moral of the story, selepas pakai mekap yang tebal, bercelak atau eyeshadow, anda perlu membersihkan mekap itu sehingga begitu bersih. Ataupun jangkitan kuman dan segala penyakit mata akan singgah. Harap maklum......saya turut kasihan dengan cerita luahan hati kelopak mata di atas. Anda kasihan ke tidok??? (baca dengan nada zizan)

Penat sangat......siapa mahu membela nasib kelopak mata????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...