Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Saturday, April 2, 2011

PeSaKiT KeTiGA: FoLLoW Up FLuCTuATioN in ViSioN

kali ini pesakit ini lambat datang, alamak jam sudah menunjukkan pukul 3.00 petang. sepatutnya klinik bermula pukul 2.00 petang dan berakhir pukul 4.00 petang.  apakah dia melupakan temujanji yang telah dibuat.


apabila pesakit sudah datang, ini menegmbirakan kami sebab saya dan partner cuba melihat perbezaan power mata pada pesakit ini selepas cukup tidur. owh baru anis sedar, tidur juga amat mempengaruhi kanta mata dan power mata.

Dengan kaca mata, pesakit kadang-kadang masih melihat kabur seperti di atas.

Fluctuation vision ini rupanya salah satu punca daripada tidak cukup tidur ataupun dikatakan 'stay-up' ini. Tuhan ciptakan malam untuk berehat badan dan juga mata. jadi, apabila berjaga malam ini akan memanjangkan lagi waktu bekerja mata dan akan membawa kepada peningkatan dan penurunan kuasa mata.


kes kali ini adalah ringkas sahaja. disebabkan perubahan power kaca mata ditambah pula dengan kaca mata pesakit ini sudah mempunyai kesan calar dan pecah di bahagian tepi. pesakit ini juga mengadu bingkai yang dipakai ketat dan tidak selesa. oleh itu, semasa memilih bingkai, cadangan saya kepada anda semua, perlu lihat eyesize dan bridge size supaya frame tersebut bukan sahaja sesuai dengan muka anda tapi selesa juga.

Tips memilih bingkai kaca mata


jadi cadangan yang terbaik adalah menukar kaca mata baharu. sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...