Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Friday, December 9, 2011

Posting di Centre for Sight Laser Eye Centre

Posting adalah satu perkara yang menyeronokkan. Ianya tidak ubah seperti jalan-jalan cari ilmu. wah kelas gituh statement....kali ini anis posting ke salah sebuah lagi klinik mata yang terletak di Taman SEA, Petaling Jaya ini. Di sini adalah pusat pakar mata yang berkaitan dengan laser dan juga semua penyakit mata.

Antara pakar yang mengendalikan Centre For Sight. Kredit to CFS.

Berada di lobi klinik....

Antara pengalaman yang posting yang tidak dapat dilupakan adalah melihat sendiri pesakit keratoconus yang baru menjalani teknik cross-linking. ada juga pesakit dengan pemindahan kornea atau dikenali juga sebagai corneal graft. Di sini terdapat pelbagai kelengkapan lengkap dalam rawatan laser antaranya mesin VISX STAR S4 IR Excimer Laser System dan juga WaveScan WaveFront System dan banyak lagi. Anda akan berasa begitu yakin utnuk menjalani rawatan laser di sini apabila dilengkapi dengan pakar dan juga mesin yang canggih.

Bergambar di dalam bilik optometris di CFS

Antara kelengkapan yang ada di sini ialah slit lamp di dalam refraction room....

Bagi yang ingin mengunjungi Centre fo sight (CFS) ini, anda boleh menggunakan perkhidmatan LRT-PUTRA dan turun di stesen Taman Bahagia. Jika anda ingin memandu, anda boleh menggunakan laluan Lebuhraya Damansara-Puchong.

Untuk bacaan lanjut tentang centre for sight, sila klik di SINI

Bergambar di dalam bilik optometri di samping beberapa bahan bacaan. Kredit to Shaz' Ain for the pics...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...