Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Saturday, February 25, 2012

GRaViti Dan KaitaNnya DenGan Mata

Semalam anis ada melalui sebuah masjid semasa ingin ke kedai makan. Anis terdengar satu ceramah agama tentang gambaran gari kiamat. dan ustaz penceramah tersebut ada menyebut mengenai graviti. Jadi, anis terfikir-fikir apakah kaitan graviti dan kesannya pada mata. Tahukah anda, graviti juga memainkan peranan yang sangat penting juga kepada mata kita. Apakah fungsi graviti terhadap mata??

Google gravity...sekadar hiasan.

Saya tidak faham sangat tentang kewujudan krim kecantikan seperti ini...apa kaitannya dengan mata???

Jika anda bersedih atau anda mengupas bawang, saya pasti air mata anda akn mengalir kan? Pernahkah anda terfikir bagaimanakah menangis atau mengalir air mata itu sebenarnya terjadi??? Ini semuanya disebabkan tarikan graviti. jika anda menagis, graviti yang berfungsi untuk penyebaran air mata di hadapan mata. Tarikan gravitilah yang menyebabkan air mata ini mengalir jatuh ke pipi atau melalui saluran pengairan ke hidung lalu menjadi hingus. Disebabkan itulah, jika anda di bulan atau dipalnet yang kekurangan tarikan graviti, anda sebenarnya tidak boleh menangis. Air mata tidak terkeluar dan tidak akan menitis. Anis dapat ini daripada salah satu laman sesawang juga.

Untuk kepastian, anis teringin juga ingin bertanya kepada Sheikh Muzaphar tentang kesahihan fakta ini. Anda ada fakta yang ingin dikembangkan di sini?? Sila beri komentar di bawah. Terima kasih.

Kali terakhir jumpa Dato' Sheikh, 2 tahun lepas...

Lupa nak tanya pada Dato' boleh nangis ke di angkasa lepas....???

Jadi jurgambar pula....lain kali lah tanya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...