Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Sunday, June 5, 2011

JoM SoKonG UsaHaWaN BuMiPuTRa.....

Tempat latihan industri di sektor swasta.

Sekarang merupakan sesi latihan industri yang dijalankan di kedai optikal. Ini bertujuan mendedahkan para pelajar mengenai kehidupan sebenar optometri jika bekerja di kedai optikal kelak. Memang saat di sini amat diguankan sepenuhnya utnuk menimba ilmu pengetahuan dan juga pengalaman berkaitan bidang optometri ini. Memang tidak dapat disangkal lagi, bidang optometri ini memang satu bidang yang nagus utnuk sesiapa yang bercita-cita untuk menjadi usahawan ini.

Demi menyahut seruan negara, semakin banyak usahawan bumiputra ini dilahirkan, makan marilah sam-sama kita menyokong usaha usahawan bumiputra ini untuk menaikkan taraf ekonomi penduduk pribumi ini. Cewahh....ayat kencang je. Mungkin mereka setanding dengan rakan seperniagaan yang lain juga. Buktinya.......

Di kedai ini juga terdapat jualan kanta antarabangsa yang tidak ramai yang menjualnya di Malaysia ini. Sesiapa yang terasa nak pakai kanta dari Nikon, silalah berkunjung ke Kedai Usahawan Bumiputra ini....

Lokasi juga strategik iaitu berhadapan stadium MBS. Sebaris dengan deretan kedai usahawan bangsa lain juga. 

Kanta sentuh juga ada dijual di sini.....

Sepanjang anis berLI di sana, pelbagai perubahan ke arah ke amjuan yang dilakuakan, antaranya menukar signboard perniagaannya.

Ruang dalaman kedai juga dicat baru dan diperbaharui.....

Pemilik yang Anis maksudkan adalah En. junaidi. Beliau seorang usahawan bumiputra melayu yang gigih yang patut dicontohi oleh belia sekarang. Beliau tidak lokek untuk berkongsi ilmu tentang pengalaman dan sebagainya.

Sekian....=)).






1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...