Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Friday, April 27, 2012

PengaLaMan Posting di HosPiTaL PusRawi

Gambar hiasan.

Hospital Pusrawi merupakan salah satu hospital yang wajib dilawati. Fasiliti dan juga kepakarannya juga adalah bagus. Baru-baru ini, anis berpeluang utnuk posting di sana. Mudah sahaja untuk kesini, anis cuma perlu menaiki teksi kerana ianya tidak jauh daripada rumah saya di kampung baru ini. Perjalanan cuma 5 minit sahaja.

Semasa posting di sini, pelbagai jenis penyakit mata dijumpai. Kes yang paling banyak adalah sakit mata, maklumlah musim sakit mata. Apa yang menarik di sini, anis dapat jumpa banyak pesakit di sini adalah majoritinya adalah Melayu tidak seperti hospital swasta yang lain. Ini amat bertepatan dengan konsep hospital ini yang agak Islamik. Di sini juga banyak kelengkapan canggih untuk pemeriksaan mata.

Banyak peralatan canggih di bilik diagnostik ini.

Dikesempatan ini, anis banyak menimba ilmu bersama doktor pakar mata ini iaitu Dr. Barkeh Hanim. Antara ilmu yang diberikan termasuklah dalam pelbagai bidang seperti psikologi juga. Beliau mengajar saya bagaimana mahu mengendali pesakit dengan masalah psikologi. Amat menarik. terima kasih Dr. Sebelum balik, sempat bergambar dengan dr dan juga rakan seperjuagan juga.

Bersama Dr. Barkeh Hanim dan Yen Yee.

Doktor yang paling sporting...kredit to Shaz' Ain.

Jika berpeluang untuk bekerja di hospital, anis akan memilih hospital ini untuk bekerja. 
Sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...